Зміни від 27.02.2018 до Закону України «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг» (14/12/1999)
Набрання чинності: невідомо
Цей Закон визначає особливості будівництва та/або експлуатації автомобільних доріг загального користування на умовах концесії.
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
1) будівництво автомобільної дороги – комплекс дорожньо-будівельних робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом автомобільної дороги;
2) експлуатаційна готовність автомобільної дороги – транспортно-експлуатаційний стан автомобільної дороги, який відповідає стандартам і нормам з утримання автомобільних доріг загального користування;
3) експлуатація автомобільної дороги – дії концесіонера, спрямовані на забезпечення безперервного та безпечного функціонування автомобільної дороги відповідно до стандартів і норм з утримання автомобільних доріг, положень концесійного договору;
4) концесієдавець – держава в особі Кабінету Міністрів України або органу виконавчої влади, уповноваженого ним на проведення концесійного конкурсу, укладення концесійного договору та виконання зобов’язань, що випливають з нього;
5) концесійний договір – зареєстрований в установленому порядку договір, за яким концесіонер зобов’язується здійснювати будівництво та/або експлуатацію автомобільної дороги, а концесієдавець – надати концесіонеру права на будівництво та/або експлуатацію автомобільної дороги на строк дії договору;
6) концесія – надання концесієдавцем на підставі концесійного договору на платній та строковій основі концесіонеру права на будівництво та/або експлуатацію автомобільної дороги за умови взяття концесіонером на себе зобов’язань щодо її будівництва та/або експлуатації.
Інші терміни вживаються у значенні, визначеному в законах України “Про автомобільні дороги”, “Про концесії”, Земельному кодексі України та інших нормативно-правових актах.
Стаття 2. Особливості будівництва та/або експлуатації автомобільних доріг на умовах концесії
1. Відповідно до державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування та з урахуванням соціально-економічної ефективності таких доріг Кабінет Міністрів України визначає об’єкти концесії у сфері будівництва та/або експлуатації автомобільних доріг і затверджує їх перелік.
При визначенні об’єктів концесії має бути забезпечена можливість альтернативного проїзду відповідно до Закону України “Про автомобільні дороги”.
2. Рішення щодо будівництва та/або експлуатації автомобільних доріг на умовах концесії приймає Кабінет Міністрів України на підставі техніко-економічного обґрунтування.
3. У частині передачі концесіонеру права на будівництво автомобільної дороги концесійний договір набирає чинності з моменту набуття права на користування земельними ділянками, наданими в установленому порядку для будівництва автомобільної дороги.
4. Концесієдавець може частково фінансувати (співфінансувати) будівництво та/або експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії в обсягах та порядку, визначених концесійним договором, за рахунок коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування.
5. Майно, створене на виконання умов концесійного договору або отримане у концесію і розташоване у межах смуги відведення автомобільної дороги, є об’єктом права державної власності, що передається концесіонеру у володіння та користування на строк дії концесійного договору.
Набуте концесіонером майно, розташоване за межами смуги відведення автомобільної дороги, є об’єктом права власності концесіонера.
6. Прийняття в експлуатацію автомобільної дороги є підставою для її включення у разі потреби в установленому порядку до переліку автомобільних доріг загального користування.
Стаття 3. Особливості проведення концесійного конкурсу
1. Порядок проведення концесійного конкурсу на будівництво та/або експлуатацію автомобільних доріг затверджує Кабінет Міністрів України відповідно до закону.
2. Умови проведення концесійного конкурсу затверджуються центральним органом виконавчої влади, який здійснює державне управління автомобільними дорогами загального користування, на підставі техніко-економічного обґрунтування та/або проектно-кошторисної документації.
Стаття 4. Дохід концесіонера
1. До джерел доходу концесіонера від експлуатації автомобільної дороги належать:
плата за проїзд автомобільною дорогою, що вноситься користувачем;
плата за експлуатаційну готовність автомобільної дороги, що вноситься концесієдавцем;
плата за експлуатацію об’єктів дорожнього сервісу, що вноситься користувачем;
дотації та/або компенсації, що надаються концесієдавцем.
Інші джерела доходу концесіонера визначаються концесієдавцем на підставі техніко-економічного обґрунтування та/або проектно-кошторисної документації і зазначаються в конкурсній документації та концесійному договорі.
2. Максимальний і мінімальний розмір плати за проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, порядок розрахунку і надання дотацій, компенсацій, а також порядок розрахунку плати за експлуатаційну готовність автомобільної дороги визначає Кабінет Міністрів України.
3. Порядок безоплатного проїзду автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, відшкодування за нього (в разі стихійного лиха, катастрофи, епідемії, епізоотії, проїзду транспортних засобів, що використовуються органами державної влади, підрозділами Міністерства оборони України, прикордонної служби, Національної гвардії України, Національної поліції та швидкої медичної допомоги) визначає Кабінет Міністрів України.
Стаття 6. Концесійні платежі
1. Концесійні платежі вносяться концесіонером відповідно до умов концесійного договору незалежно від результатів господарської діяльності з моменту одержання концесіонером доходу від експлуатації автомобільної дороги.
2. Концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються тільки для фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування.
Цей Закон визначає особливості будівництва та/або експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення на умовах концесії.
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
1) будівництво автомобільної дороги – комплекс дорожньо-будівельних та проектних робіт, пов’язаних з будівництвом нової автомобільної дороги;
2) експлуатація автомобільної дороги – дії концесіонера, спрямовані на забезпечення безперервного та безпечного функціонування автомобільної дороги відповідно до стандартів і норм з утримання автомобільних доріг, положень концесійного договору;
3) концесієдавець – держава в особі Кабінету Міністрів України або органу виконавчої влади, уповноваженого ним на проведення концесійного конкурсу, укладення концесійного договору та виконання зобов’язань, що випливають з нього;
4) концесійний договір – зареєстрований в установленому порядку договір, за яким концесіонер зобов’язується здійснювати будівництво та експлуатацію автомобільної дороги, а концесієдавець – надати концесіонеру права на будівництво та експлуатацію автомобільної дороги на строк дії договору;
5) концесія – надання концесієдавцем на підставі концесійного договору на платній та строковій основі концесіонеру права на будівництво та експлуатацію автомобільної дороги за умови взяття концесіонером на себе зобов’язань щодо її будівництва та експлуатації.
Інші терміни вживаються у значенні, визначеному в законах України “Про автомобільні дороги” , “Про концесії”, Земельному кодексі України та інших нормативно-правових актах.
Стаття 2. Особливості будівництва та експлуатації автомобільних доріг на умовах концесії
1.
При визначенні об’єктів концесії має бути забезпечена можливість альтернативного проїзду відповідно до Закону України “Про автомобільні дороги”.
2. Рішення щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані у концесію, приймає Кабінет Міністрів України на підставі техніко-економічного обґрунтування.
У рішенні Кабінету Міністрів України обов’язково зазначається:
загальна характеристика автомобільної дороги;
орієнтовна вартість будівництва автомобільної дороги;
запланована сума річного доходу концесіонера;
технічні параметри автомобільної дороги;
межі земельних ділянок, необхідних для будівництва та експлуатації автомобільних доріг;
орган, відповідальний за організацію роботи з надання у користування земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування автомобільних доріг;
умови розірвання (припинення ) договору концесії.
Після прийняття рішення, зазначеного в абзаці першому частини другої цієї статті, в установленому порядку встановлюється обтяження щодо земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації автомобільних доріг та умовах концесії.
Рішення щодо проведення концесійного конкурсу приймає Кабінет Міністрів України.
У рішенні Кабінету Міністрів України обов’язково зазначається:
орган, уповноважений на проведення концесійного конкурсу, укладання концесійного договору та виконання зобов’язань, що випливають з нього;
технічні параметри автомобільної дороги;
базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію;
граничний строк, на який надається концесія;
граничний розмір компенсацій концесіонеру;
маршрут альтернативного безоплатного проїзду;
інші умови надання автомобільної дороги у концесію.
3. У частині передачі концесіонеру права на будівництво автомобільної дороги концесійний договір набирає чинності з моменту набуття права на користування земельними ділянками, наданими в установленому порядку для будівництва автомобільної дороги.
4. Концесієдавець може частково фінансувати (співфінансувати) будівництво та експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії в обсягах та порядку, визначених концесійним договором, за рахунок коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету для розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування.
5. Майно, створене на виконання умов концесійного договору або отримане у концесію і розташоване у межах смуги відведення автомобільної дороги, є об’єктом права державної власності, що передається концесіонеру у володіння та користування на строк дії концесійного договору.
Набуте концесіонером майно, розташоване за межами смуги відведення автомобільної дороги, є об’єктом права власності концесіонера.
6. Прийняття в експлуатацію автомобільної дороги є підставою для її включення у разі потреби в установленому порядку до переліку автомобільних доріг загального користування.
Стаття 3. Особливості проведення концесійного конкурсу
1. Порядок проведення концесійного конкурсу на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг затверджує Кабінет Міністрів України відповідно до закону.
Стаття 4. Дохід концесіонера
1. До джерел доходу концесіонера від експлуатації автомобільної дороги належать:
плата за проїзд автомобільною дорогою, що вноситься користувачем;
плата за експлуатацію об’єктів дорожнього сервісу, що вноситься користувачем;
компенсації, що можуть надаватися концесієдавцем.
2. Максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії визначає Кабінет Міністрів України з урахуванням рівня інфляції.
3. Порядок безоплатного проїзду автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, відшкодування за нього (в разі стихійного лиха, катастрофи, епідемії, епізоотії, проїзду транспортних засобів, що використовуються органами державної влади, підрозділами Міністерства оборони України, прикордонної служби, Національної гвардії України, Національної поліції та швидкої медичної допомоги) визначає Кабінет Міністрів України.
Стаття 4-1. Компенсації концесіонеру
1. Концесіонер має право на компенсацію частини недоотриманого доходу, розмір якого передбачається концесійним договором.
2. Компенсація сплачується у випадку, якщо за результатами звітного року сума річного доходу, отриманого концесіонером від експлуатації об’єкта концесії, є меншою ніж запланована сума такого річного доходу.
3. Розмір компенсації визначається за результатами звітного року і не може становити більше 30 відсотків запланованого доходу за відповідний рік відповідно до умов договору.
4. Порядок виплати компенсацій затверджується Кабінетом Міністрів України.
Стаття 6. Концесійні платежі
1. Концесійні платежі вносяться концесіонером відповідно до умов концесійного договору незалежно від результатів господарської діяльності з моменту одержання концесіонером доходу від експлуатації автомобільної дороги.
2. Концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду.