Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України “Про захист населення від інфекційних хвороб”, іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, –
тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
1. Об’єктом цього адміністративного правопорушення є суспільні відносини у сфері охорони здоров’я населення.
Безпосередній об’єкт – встановлені Законом України “Про захист населення від інфекційних хвороб”, іншими актами законодавства, а також рішеннями органів місцевого самоврядування правила дотримання карантину. Для цілей статті 44-3 КУпАП рішеннями органів місцево самоврядування є нормативно-правові акти: рішення сесії місцевої ради, рішення виконавчого комітету місцевої ради.
Для цілей цієї статті варто використовувати наступні нормативні акти як джерела вищевказаних правил:
– Закон України “Про захист населення від інфекційних хвороб”;
– Основи законодавства України про охорону здоров’я;
– Кодекс цивільного захисту України;
– Закон України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”,
– рішення органів місцевого самоврядування (рішення сесії, рішення виконкому).
2. Об’єктивна сторона правопорушення виражається в ухиленні (порушенні) особи від правил, передбачених Законом України “Про захист населення від інфекційних хвороб”, іншими актами законодавства, а також рішеннями органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.
КУпАП не передбачає дотримання постанов Кабінету Міністрів України, рішення обласних державних адміністрації, однак, виходячи з норм Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” на ці органи покладаються завдання щодо забезпечення захисту населення від інфекційних хвороб.
Так, при облдержадміністраціях утворюються та діють комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, які у свою чергу установлюють на території області контрольно-пропускні пункти (карантинні пости).
Зазначимо, що згідно Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.
На територіях, де встановлено карантин, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування надається право:
3. Суб’єкт адміністративного проступку – загальний – фізична осудна особа, яка досягла на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку.
4. Суб’єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі прямого умислу.
Порушення статті 44-3 КУпАП тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 17 000 грн до 34 000 грн, на посадових – від 34 000 грн до 170 000 грн.
7 comments. Leave new
обєктом є суспільні відносини, які викладені в нормативних актах і стосуються всіх громадян, незалежно від стану їх здоровя.
Стосовно 44-3 КУпАП здорову людини по цій статті неможливо притягнути до відповідальності, оскільки для відповідальності потрібно мати:
1. Об’єкт правопорушення, а саме в даній ситуації сторону, якій завдано шкоду, згідно адміністративних правопорушень. А як здорова людина може завдати шкоду по неправомірному насадженому обов’язку недотримання хоч яких завгодно карантинних правил, які можуть стосуватись лише хворих людей або бактеріоносіїв, чи людей які доглядають за хворими (і то людина, яка доглядає за хворою особою виконує вимоги не з під указки, а свідомо)? Де докази завданої шкоди (повинні бути докази щодо того, що із-за мене і із-за не одягненої мною маски поболіли люди чи є наслідки моїх дій, коли напр., я, будучи хворим, не додержувався карантинних правил і т.д.)? А тому як може виникнути сторона, якій завдана шкода? Воля КМУ і його бажання впливати на обов’язки людей – це не об’єкт правопорушення.
2. Згідно ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб» (на який Ви неодноразово посилались, проте повністю проігнорували те, що я надав в досудовій претензії), порушення щодо 44-3 може бути лише у хворих людей та бактеріоносіїв, згідно ст. 20 Закону, оскільки тільки в них є обов’язки до дотримання вимог, і це логічно, і в цьому випадку вже може бути об’єкт правопорушення.
Тому не забивайте людям баки, грамотєї.
100%!!!!!!!
100% погоджуюся з автором…
Супер! Молодчина
В даному випадку об’єктом є правила, о/с – порушення, визначених законом правил, не плутати з кримінальним правопорушенням «зараження невиліковною хворобою»
згідно цього тлумачення проїзд на червоний колір світлофору без нанесення шкоди іншим учасникам руху не є обєктом правопорушення?