Юридичний Факт
  • ГОЛОВНА
  • ФАКТИ
    • ФАКТИ УКРАЇНИ
    • ФАКТИ СВІТУ
    • ФАКТИ ЄС
  • ПРАКТИКА
  • ЗМІНИ ДО ЗАКОНОДАВСТВА
  • ВІДЕОБЛОГ

Конституційний Суд розгляне справи щодо конституційності низки Законів України

22.03.2017 | 10:58ЮрФактФакти, Факти України

КСУ

Сектор інформаційно-аналітичної роботи Конституційного Суду України повідомляє, завтра, 23 березня КСУ розгляне справи щодо конституційності низки нормативно-правових актів.

Конституційний Суд України у формі письмового слухання розпочне розгляд справи за конституційним   поданням   Верховного   Суду    України    щодо відповідності  Конституції  України (конституційності)  положень частин  першої,  другої статті 11 Закону України  „Про  природні монополії“, абзацу  п’ятого  частини першої статті 12  Закону  України  „Про електроенергетику“,  пункту 4 частини першої статті 3 Закону  України  „Про державне  регулювання у сфері комунальних послуг“, абзацу восьмого статті  13  Закону України  „Про питну воду та питне водопостачання“, а також указів Президента  України „Про  Національну  комісію, що здійснює державне  регулювання  у сферах енергетики та комунальних послуг“,  „Про затвердження Положення про Національну комісію,  що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“.

Суб’єкт  права  на  конституційне  подання  –  Верховний Суд України  – звернувся до Конституційного Суду України   з  клопотанням  визнати  такими,  що  не  відповідають Конституції  України  (є неконституційними),  положення   частин першої, другої статті 11 Закону України „Про природні монополії“ від  20  квітня 2000 року № 1682–III зі змінами, абзацу  п’ятого частини  першої статті 12 Закону України „Про електроенергетику“ від 16 жовтня 1997 року № 575/97–ВР зі змінами, пункту 4 частини першої статті 3 Закону України „Про державне регулювання у сфері комунальних послуг“ від 9 липня 2010 року № 2479–VI зі  змінами, абзацу  восьмого  статті 13 Закону України „Про  питну  воду  та питне  водопостачання“  від 10 січня 2002  року  №  2918–III  зі змінами,  а  також  указів Президента України  „Про  Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних  послуг“  від  27  серпня  2014  року  №  694,  „Про затвердження  Положення  про Національну  комісію,  що  здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних  послуг“ від 10 вересня 2014 року № 715.

У конституційному поданні оспорюються:

  • право Президента України утворювати та ліквідовувати національні комісії регулювання природних монополій, які є державними колегіальними органами (частина перша, друга статті 11 Закону № 1682);
  • завдання національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, щодо забезпечення проведення цінової та тарифної політики в електроенергетиці (абзац п’ятий частини першої статті 12 Закону № 575);
  • здійснення державного регулювання діяльності суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках шляхом формування і забезпечення прогнозованості цінової і тарифної політики на ринках, які перебувають у стані природної монополії, та суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, сприяння впровадженню стимулюючих методів регулювання цін, яке є одним із завдань національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (пункт 4 частини першої статті 3 Закону № 2479);
  • встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), що належить до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води та питного водопостачання (абзац восьмий статті 13 Закону № 2918).

Обґрунтовуючи неконституційність частин першої, другої статті 11 Закону № 1682, Верховний Суд України зазначає, що до повноважень Президента України не належить утворення та ліквідація міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, оскільки згідно з пунктами 9, 9-1, 9-2 статті 116 Конституції України таке повноваження є виключно компетенцією Кабінету Міністрів України.

Автор клопотання також вважає, що віднесення до завдань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – Комісія), забезпечення проведення цінової та тарифної політики суперечить пункту 3 статті 116 Конституції України.

У конституційному поданні наголошується, що Указ № 694 та Указ № 715, якими утворено Комісію та затверджено положення щодо неї як державного колегіального органу, є неконституційними.

На думку Верховного Суду України, оспорювані положення вказаних законів України, Указ № 694 та Указ № 715 не відповідають частині першій статті 8, частині другій статті 19, частині  першій статті 106, пунктам 3, 9, 9-1, 9-2 статті 116 Конституції України.

Залишити відповідь Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини

  • В Україні під особливий контроль візьмуть підготовку до відкриття дитсадків 15.08.2022 | 08:48
  • ТОП-10 юридичних новин тижня: 06-13 серпня 2022 року 13.08.2022 | 19:53
  • Воєнний стан і мобілізацію продовжать ще на 90 днів – майже до зими 13.08.2022 | 09:18
  • Питання бронювань і закордонних відряджень, експорту та робочих місць буде вирішувати новостворений Економічний штаб 12.08.2022 | 18:43
  • Продовження воєнного стану та мобілізації – нові законопроєкти подав до Ради Президент 12.08.2022 | 17:33

Контакти

info@yurfact.com.ua
Email
Facebook
Twitter
YouTube
Юридичний факт
  • Факти
    • Факти ЄС
    • Факти України
    • Факти світу
  • Практика
  • Зміни до законодавства
  • Послуги
  • Реклама
Інформаційний портал "Юридичний факт"
Всі права захищені © 2015-2022
  • Головна
  • Про нас
  • Реклама
  • Контакти
Копіювання матеріалів дозволено лише за умови активного гіперпосилання на www.yurfact.com.ua