Сектор інформаційно-аналітичної роботи Конституційного Суду України повідомляє, завтра, 23 березня КСУ розгляне справи щодо конституційності низки нормативно-правових актів.
Конституційний Суд України у формі письмового слухання розпочне розгляд справи за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин першої, другої статті 11 Закону України „Про природні монополії“, абзацу п’ятого частини першої статті 12 Закону України „Про електроенергетику“, пункту 4 частини першої статті 3 Закону України „Про державне регулювання у сфері комунальних послуг“, абзацу восьмого статті 13 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання“, а також указів Президента України „Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“, „Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“.
Суб’єкт права на конституційне подання – Верховний Суд України – звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення частин першої, другої статті 11 Закону України „Про природні монополії“ від 20 квітня 2000 року № 1682–III зі змінами, абзацу п’ятого частини першої статті 12 Закону України „Про електроенергетику“ від 16 жовтня 1997 року № 575/97–ВР зі змінами, пункту 4 частини першої статті 3 Закону України „Про державне регулювання у сфері комунальних послуг“ від 9 липня 2010 року № 2479–VI зі змінами, абзацу восьмого статті 13 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання“ від 10 січня 2002 року № 2918–III зі змінами, а також указів Президента України „Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“ від 27 серпня 2014 року № 694, „Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг“ від 10 вересня 2014 року № 715.
У конституційному поданні оспорюються:
Обґрунтовуючи неконституційність частин першої, другої статті 11 Закону № 1682, Верховний Суд України зазначає, що до повноважень Президента України не належить утворення та ліквідація міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, оскільки згідно з пунктами 9, 9-1, 9-2 статті 116 Конституції України таке повноваження є виключно компетенцією Кабінету Міністрів України.
Автор клопотання також вважає, що віднесення до завдань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – Комісія), забезпечення проведення цінової та тарифної політики суперечить пункту 3 статті 116 Конституції України.
У конституційному поданні наголошується, що Указ № 694 та Указ № 715, якими утворено Комісію та затверджено положення щодо неї як державного колегіального органу, є неконституційними.
На думку Верховного Суду України, оспорювані положення вказаних законів України, Указ № 694 та Указ № 715 не відповідають частині першій статті 8, частині другій статті 19, частині першій статті 106, пунктам 3, 9, 9-1, 9-2 статті 116 Конституції України.