Право на освіту є основним правом людини.
“Однак багато європейських країн як і раніше позбавляють тисячі дітей, в тому числі дітей-інвалідів, дітей-циган і дітей біженців або мігрантів рівного доступу, в силу того, що їх поміщають в окремі школи. Це є порушенням прав дітей з далекосяжними негативними наслідками для нашого суспільства. Держави-члени зобов’язані забезпечувати право кожної дитини на якісну освіту без дискримінації “, – заявив сьогодні Комісар Ради Європи з прав людини Нілс Муйжніекс з нагоди публікації тематичного документа про боротьбу з сегрегацією в школах на основі інклюзивної освіти.
У документі міститься огляд сегрегації в школах держав-членів Ради Європи, а також основних причин цього. Потім дається загальний огляд тих ризиків, які пов’язані з роздільним навчанням, а також основних принципів, які повинні визначати політику щодо викорінення сегрегації і сприяння інклюзивної освіти. Нарешті, в документі містяться дванадцять рекомендацій з розробки більш інклюзивної політики в сфері освіти, зокрема, завдяки вдосконалення антидискримінаційного законодавства, стратегій щодо подолання сегрегації в школах і вдосконалення правил прийому до школи.
“Сегрегація в школах підриває можливості навчання для дітей і є явною несправедливістю по відношенню до меншин та інших вразливих груп, що також закріплює маргіналізацію”, – заявив Комісар. “Держави повинні прийняти низку сильних антидискримінаційних заходів і політику по просуванню більш інклюзивних освітніх систем, в рамках яких всі діти вчилися б разом. Це – не утопічний проект, а досяжна мета, якої можна досягти завдяки більш рівному поводженню з усіма дітьми і, в довгостроковому плані, це призведе до підвищення рівня соціальної згуртованості “, – заявив Комісар Муйжніекс.