Неодноразово ви могли бути свідком дивної ситуації: під час в’їзду на перехрестя з круговим рухом одні водії вмикають лівий покажчик повороту, другі – правий, а треті взагалі проїжджають без включення жодного “поворотника”.
То як насправді правильно проїжджати перехрестя з круговим рухом?!
Згідно п. 9.2. Правил дорожнього руху (далі – ПДР), водій повинен подавати сигнали світловими покажчиками повороту відповідного напрямку:
а) перед початком руху і зупинкою;
б) перед перестроюванням, поворотом або розворотом.
Тобто у вищевказаному пункті ПДР наведений вичерпний перелік ситуацій при настанні яких, а точніше до настання яких, водій транспортного засобу зобов’язаний увімкнути відповідний покажчик повороту.
Якщо ми візьмемо до уваги перехрестя з круговим рухом, то перед в’їздом на таке перехрестя водії транспортних засобів можуть побачити знак 4.10.
Окрім того перед такими перехрестями часто-густо встановлюють знак 1.19.
Перевага в русі на нерегульованих перехрестях, де організовано круговий рух і які позначені дорожнім знаком 4.10, надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу.
Знак 4.10 “Круговий рух” вимагає об’їзду клумби (центрального острівця) в напрямку, показаному стрілками на перехресті з круговим рухом. Якщо пригадати п. 9.2 ПДР, то в ньому не вказано про те, що потрібно вказувати покажчик повороту при об’їзді, тобто жодного покажчика повороту при в’їзді на перехрестя з круговим рухом вмикати не потрібно.
Варто розглянути таку ситуацію на двох поширених формах перехрестя з круговим рухом.
Перший варіант передбачає, що водії в’їжджають на таке перехрестя з будь-якої смуги, при цьому не вмикають жодного покажчика повороту і виїжджають на будь-якому з’їзді, при цьому завчасно вмикають правий покажчик повороту. В цьому випадку фактично здійснюється поворот праворуч, а п. 9.2 ПДР зобов’язує водіїв вмикати покажчик повороту у цьому випадку.
Друга форма перехрестя з круговим рухом. В цьому випадку від водія, який в’їжджає на перехрестя і виїжджає з нього на першому з’їзді не вимагається вмикати жодного покажчика повороту, так як не відбувається жодного маневру.
Відповідно до ПДР, маневрування (маневр) – початок руху, перестроювання транспортного засобу в русі з однієї смуги на іншу, поворот праворуч чи ліворуч, розворот, з’їзд з проїзної частини, рух заднім ходом.
Якщо водій транспортного засобу заїжджає на першому з’їзді і для цього йому треба здійснити фактичний поворот (перший варіант перехрестя) не є порушення ПДР, якщо такий водій включить правий покажчик повороту ще при в’їзді на перехрестя, так як згідно п. 9.4 ПДР, подавати сигнал покажчиками повороту або рукою належить завчасно до початку маневру (з урахуванням швидкості руху), але не менш як за 50-100 м у населених пунктах і за 150-200 м поза ними, і припиняти негайно після його закінчення (подавання сигналу рукою слід закінчити безпосередньо перед початком виконання маневру).
З покажчиками повороту зрозуміло, при в’їзді на перехрестя не вимагається вмикати будь-якого “поворотника”, а при виїзді треба вмикати правий покажчик. Однак не забуваймо про водіїв транспортних засобів, які при в’їзді на перехрестя з круговим рухом, особливо ті, які в’їжджають з крайньої лівої смуги, вмикають правий або лівий покажчик повороту. Такі водії порушують Правила дорожнього руху: п. 9.4 ПДР вказує на те, що сигнал забороняється подавати, якщо він може бути не зрозумілим для інших учасників руху.
“Порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, –
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.“.
Не порушуйте і дотримуйтесь Правил дорожнього руху!
Якщо хочете оперативно отримувати інформацію у зручному для вас форматі, підписуйтесь на наш телеграм-канал @yurfact_com_ua або в пошуку Telegram напишіть “Юридичний Факт” (без лапок).
29 comments. Leave new
Healy company presents novelty in the world of medical care – Healy wave device, which heals illnesses at all levels – energy, mental and physical. Based on the principles of quantum physics, using progressive knowledge and developments in the sphere of psychology and physiotherapy. Portable home doctor who painlessly rightly treats and counteracts onset of diseases – very diverse spectrum, more than 5 thousand, and catalogue is growing. Partial list of treatment softwares – digital su-Jock, digital homeopathy, digital herbal medicine, digital flower therapy, digital health nutrition and diet, i-ging, Schuessler salts, Alaskan gem elixirs, Australian bush flowers, macrobiotics, manual therapy elements, to in -depth meditation and relaxation programs.
Discover More
Впервые с начала противостояния в украинский порт зашло иностранное торговое судно под погрузку. По словам министра, уже через две недели планируется приползти на уровень по меньшей мере 3-5 судов в сутки. Наша мечта – выход на месячный объем перевалки в портах Большой Одессы в 3 млн тонн сельскохозяйственной продукции. По его словам, на пьянке в Сочи президенты терли поставки российского газа в Турцию. В больнице актрисе передали о работе медицинского центра во время военного положения и передали подарки от малышей. Благодаря этому мир еще крепче будет слышать, знать и понимать правду о том, что выходит в нашей стране.
Действительно тонн хороших информация!
Коли, чому, де населений пункт. Нововведення про світло, в якому місяці.
Панове для того, щоб розібратись в законодавстві потрібно звернутись до фахового спеціаліста. 18 річний юнак патрульної поліції Львова, який трактує правила дорожнього руху як йому заманеться таким вважатись не може. А ось колегія суддів та ще й апеляційного суду щось таки в законодавстві кумекає. Тим більш, що справа на 400 грн – це справа, де вони працюють точно не за хабарі :))
Читаємо рішення суду: https://reyestr.court.gov.ua/Review/56782782
Не потрібно включати поворотник при заїзді, а якщо Вам щось розказують дуже знаючі працівники поліції – просто тикаєте їх в рішення судів, яких не мало по цим справам
Розкажу про ситуацію у Львові. Тут водії, що виїжджають на кільце/рухаються по кільцю, вмикають “лівий поворот”. Що цікаво, поліція їздить так само. Дуже рідко бачу, щоб хтось рухаючись по кільцю, не вмикав жодного “повороту”. А коли таке бачу, то тоді вже насторожуюсь: “Він зараз буде з’їжджати? Чи буде рухатись дальше по кільцю? А може просто завтикав увімкнути “поворот”? Короче ХЗ. Краще його пропустити. Якийсь неадекват.” Якось так. Можливо це пов’язано з самими кільцями. Вони тут невеликі і всього в 2-ві смуги. Тут цих 50-100м. – це 1/2-3/4 кільця.
я як бачу лівий поворот – весь час думаю, що неадекват зараз дійсно поверне наліво і поїде по кільцю “проти шерсті”. Саме туди і є наліво вірно ж?
Капец, один инструктор говорит что надо включать левый показчик при вьезде на круговое, другой говорит что не надо. Полицейские тоже путаюся. Все едут кто как.
Почему блин не написать 10 букв в ПДР что бы все разьяснить???
Бо треба поліцейським дітей своїх кормити ….
А як це вирішується в інших країнах?
В Чехії перед заїздом на коло не включають поворотник.
Дякую за детальне роз’яснення, все вірно окрім того, що “при в’їзді на кільце ви здійснюєте об’їзд клумби”. Коли ви їдете по кільцю – то ви дійсно здійснюєте об’їзд клумби рухаючись по смузі кільця, тому і не тримаєте ввімкненим поворот. Але коли ви в’їзжаєте на кільце, то ви повертаєте зі смуги дороги по якїй рухались, на смугу кільця, яка іде перпердикулярно вашій смузі (це чітко видно на схемах в статті). Ви повертаєте праворуч, тому маєте вмикати правий поворот. Кожен заїзд/з’їзд з кільця – це окреме Т-перехрестя. Перший і другий варіанти в статті нічим не відрізняються, бо поняття “не міняю напрямку руху” не означає, “їду просто прямо не крутячи руль”, воно означає що ви “не повертаєте” і “не міняєте полосу”. В другому випадку вам так само треба проїхати 2ва Т-перехрестя (при в’їзді і при виїзді), зробивши 2 правих поворота.
Доброго дня, Максиме. В цілому Ви праві, але перехрестя з круговим рухом не варто порівнювати з декількома Т-подібними, це абсолютно різні перехрестя. Якщо для “кільця” є окремі правила (наприклад щодо з’їзду), то Т-подібне – це звичайне перехрестя.
При изменении направления движения водитель обязан показать свое направление движения. Обычно перед кольцом есть разметка и знаки направления движения, и водитель обязан указать это направление
Дозвольте з вами не погодитись. Та ділянка кільця, на яку ви в’їзджаєте з прямої частини дороги є лише її продовженням і аж ніяк не якоюсь відокремленою частиною. Тобто пряма ділянка дороги переходить в радіус. Жодних сигналів при в’ їзді на круг показувати не потрібно,адже лівий поворот означатиме, що ви намірились протаранити центр кола, як правило, клумбу. А правий сигнал немає сенсу вказувати, оскільки іншого напрямку при в’ їзді на круг не існує. Він один єдиний. Це як згин дороги. Ви ж там не включаєте ніякі сигнали? А вже як в’ їхали на круг, тоді і показуйте сигналами свої наміри. В залежнлсті від того скільки смуг руху. Якщо одна, то вказуєте лише правий поворот перед з’їздом. Якщо декілька і ви рухаєтесь не в крайній правій, то лівий або правий – це намір перелаштуватись в сусідню смугу. Перехрестя для вас розпочинається не перед в’ їздом на круг, а вже після того, як ви почали рух по колу. В п. 9.2 ПДР надано вичерпний перелік маневрів, коли потрібно користуватись сигналами повороту.
Ви хоч правила почитайте, розумник
Саме значення словосполучення “в’їзд на перехрестя з круговим рухом” вже позначає те, що водій мусить показати сигналами як він планує рухатись далі, тому поліція штрафує за в’їзд на таке перехрестя без сигнала подальшого напрямку руху.
так сигнал подальшого напрямку руху і подається – при з”їзді з перехрестя – правий показчик повороту. що тут не ясно? не можна з”їхати з кільця без правого поворотника. тому і немає сенсу включати лівий при руху по колу чи при в”їзді на коло
Дуже гарна та вичерпна відповідь.
Все дуже чудово прокоментоване про лівий показчик повороту . Але в іншому поясненні відео (https://auto.24tv.ua/yak_pravylno_proizhdzhaty_perekhrestia_z_kruhovym_rukhom_video_n26975) поліція показує що потрібно вмикати лівий показник повороту при заїзді на круг. Кому вірити???
Доброго дня. В ПДР відсутня вимога увімкнути лівий покажчик повороту при в’їзді на кільце, тому виникають сумніви щодо правомірності дій інспектора.
Чому поліцейський не обґрунтував необхідність вмикання лівого повороту перед в’їздом на перехрестя з круговими рухом?
Як і всюди у нас – скільки людей – стільки думок.
В статті є один нюансик – пункт 9.2 – поворт треба вмикати при ПЕРЕСРОЮВАННІ.
Коловий рух – це свої смуги руху. Це Не продовження смуг, по яких ви їдете. Зміна смуги руху – це перестроювання. Значить покажчик повороту при виїзді на перехмтя позначене знаком 4.10 обов’язкове!
І який покажчик вмикати коли їдеш по середній полосі до кола і в’їжджаєш в середню полосу на колі? Лівий, правий?
У Європі це правило давно працює.
При виїзді на кільце, ніяких поворотів не включаєш, бо рухається з другорідної на головну прямо.
При виїзді з кільця, включаєш поворот на право.
правилам дорожнього руху а не поліції точно
ПДР
в кабмини зминюють закони для себе щоб обдирать людей до нитки короче вороги народу
Буває така конфігурація перехрестя, що краще ввімкнути лівий вказівник повороту. Щоби водії позаду не випереджали ліворуч. Мене двічі в бік ледве не притулили. Відбувається це тоді – коли в’їзд на коло по дотичній лінії, а за в’їздом відразу з’їзд. Водії, які “дуже поспішають” думають, що я зараз поїду в найближчий з’їзд і випереджають ліворуч прямо на виїзді.