Роботодавець зобов’язаний звільнити працівника навіть у випадку прострочення терміну подання е-декларації на один день.
Відеоверсія статті доступна за цим посиланням.
Згідно статті 45 Закону України “Про запобігання корупції”, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах “а” і “в” пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
До вищевказаних осіб (далі – суб’єкти декларування) відносяться:
Тобто, у суб’єктів декларування існує обов’язок щорічно до 1 квітня подавати е-декларацію. Однак, які наслідки неподання або подання щорічної е-декларації 2 квітня і пізніше?
Кодекс України про адміністративні правопорушення містить лише одну статтю (Главі 13-А: Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією), яка передбачає адміністративну відповідальність за несвоєчасне подання е-декларації. Ця норма виглядає наступним чином (станом на 08.08.2018):
Стаття 172-6. Порушення вимог фінансового контролю
Несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, –
тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані –
тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою або другою, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, –
тягнуть за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією доходу чи винагороди та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.
Подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, –
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Примітка. Суб’єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України “Про запобігання корупції” зобов’язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Зауважимо, що як адміністративної, так і кримінальної відповідальності за неподання е-декларації законодавець не встановив!
Однак, згідно пункту 7 Порядку перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій, затвердженого рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.09.2016 № 19, у випадку встановлення факту неподання декларації суб’єктом декларування відповідно до вимог Закону, Національне агентство з питань запобігання корупції письмово повідомляє такого суб’єкта про факт неподання декларації, і суб’єкт декларування повинен протягом десяти днів з дня отримання такого повідомлення подати декларацію.
Відповідно до частини 1 статті 65 Закону України “Про запобігання корупції” за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Положення цієї частини поширюється на таке коло осіб:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та які виконують роботу або надають послуги відповідно до договору з підприємством, установою, організацією, – у випадках, передбачених цим Законом;
4) кандидати у народні депутати України, зареєстровані у порядку, встановленому Законом України “Про вибори народних депутатів України”, кандидати на пост Президента України, зареєстровані у порядку, встановленому Законом України “Про вибори Президента України”, кандидати в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидати на посади сільських, селищних, міських голів та старост;
5) фізичні особи, які:
Як ми бачимо, до вищевказаних осіб (щодо яких застосовується відповідальність за корупційне або правопорушення, пов’язане з корупцією) більшою мірою відносять державні службовці (в тому числі зі спеціальним статусом) та члени представницьких колегіальних органів.
Згідно частини 2 Закону України “Про запобігання корупції”, особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак судом не застосовано до неї покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов’язаними з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або такою, що прирівнюється до цієї діяльності, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
При застосуванні звільнення як обов’язку роботодавця (після набрання законної сили рішенням суду) можуть виникнути певні сумніви у прийнятті такого радикального рішення з огляду на наступне.
Виходячи з положення частини 2 Закону України “Про запобігання корупції”, якщо судом не застосовано до особи покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, то таку особу слід притягнути до дисциплінарної відповідальності. Однак, профільне законодавство розрізняє такі підстави звільнення як: позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю та притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією. Тобто ці поняття не є тотожними, а зовсім різними видами дисциплінарної відповідальності за вчинене порушення.
В розрізі вказаних вище категорій працівників варто звернутися до профільного законодавства.
Так, відповідно до статті 84 Закону України “Про державну службу, підставами для припинення державної служби у зв’язку із втратою права на державну службу або його обмеженням є набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення державного службовця до адміністративної відповідальності за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення.
У цьому випадку суб’єкт призначення зобов’язаний звільнити державного службовця у триденний строк з дня настання або встановлення факту, передбаченого цією статтею, якщо інше не встановлено законом.
Однак, про другу категорію (членів представницьких колегіальних органів нічого не зазначено). Отже, для народних депутатів, депутатів органів місцевого самоврядування, звільнення як покарання за несвоєчасне подання е-декларації не застосовується. Однак, згідно статті 9 Закону України “Про місцеві вибори”, депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
Відповідно до статті 109 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, істотним дисциплінарним проступком або грубим нехтуванням обов’язками судді, що є несумісним зі статусом судді або виявляє його невідповідність займаній посаді, може бути визнаний такий факт: суддю визнано судом винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Як було зазначено, державний службовець втрачає право на державну службу з моменту набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення останнього до адміністративної відповідальності за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення та підлягає звільненню.
Окрім того, відповідно до статті 19 Закону України “Про державну службу”, на державну службу не може вступити особа, яка: піддавалася адміністративному стягненню за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення – протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили.
Отже, особа, яку було притягнуто до адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання е-декларації не може вступити на державну службу протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили.
Наприклад. Державний службовець ОСОБА_1 подав щорічну електронну декларацію 2 квітня 2018 року. В судовому засіданні ОСОБА_1 було визнано винною у вчинені правопорушення, передбаченого частиною 1, статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення і накладено стягнення у вигляді штрафу. Рішення суду набрало законної сили 29 квітня 2018 року. Отже, ОСОБА_1 не має права займати посади державної служби до 29 квітня 2021 року.
Схожу норму має стаття 61 Закону України “Про національну поліцію”. Відповідно до якої не може бути поліцейським особа, до якої були застосовані заходи адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією.
105 comments. Leave new
Скажіть, будь ласка, як звільнитися з посади присяжної? І на скільки років обирають присяжну?
В установі не провели роз’яснювальну роботу щодо заповнення декларації,та створення ключа,і ще багато супутнього що стосується декларації,офіційно не довели про встановленні строки подачі,багато осіб взагалі ніколи не працювали з комп’ютером .І от їм заявляють що вони не подали вчасно декларації,ті в свою чергу підключають осіб які їм у цьому допомагають.З рештою декларації здані не в установлений час,на людей складені адмін протоколи,вони сплатили штраф,отримали дисциплінарне стягнення ,а тепер (через рік)їх повідомляють що вони будуть звільнені з роботи.як зарадити ситуації
Яка буде сума в грошах штрафу, якщо не подала декларацію після звільнення через рік 1.07.2021? В зв’язку з тим що не знала строки подачі. А подала зразу після письмового повідомлення з НАЗК
Доброго дня!!! Я працюю ветеринарній медицині не є держслужбовцям займаю посаду завідувач відділу господарської діяльності (завгосп)я не подала вчасно декларацію,чи взагалі мені треба було подавати декларацію про доходи?
Я державний службовець працюю на посаді із 2004 р.. Подав декларацію за 2020 рік 01. 03. 2021 р. В п.1. Тип декларації та звітний період по невідомій мені причині поставлена відмітка кандидата на посаду особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (охоплює попередній рік). 20. 04. 2021 р. головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції повідомив, що немає моєї щорічної декларації за 2020 р. 20.04.2021 о 19:20 у розділі 1. Тип декларації та звітний період я подав уточнюючу декларацію з відміткою “щорічна” особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (охоплює попередній рік)
за 2020 рік. Станом на липень 2021 р. оформляються матеріали про притягнення мене за правопорушення пов’язаного з корупцією. Повідомте, чи буде законним складений адмінпротокол. Повідомлення про неподання декларації із Національного агентства з питань запобігання корупції мені не поступало. Дякую.
Доброго дня підкажіть будь-ласка, подала декларацію за 2020 рік на 3 дні пізніше, відбувся суд , в рішенні було написано щоб я заплатила штраф, все оплачено, чи маю я право взяти участь у конкурсі на державну службу.
Доброго дня, підкажіть будь ласка, державний службовець не вчасно подав декларацію, справу про адміністративне правопорушення було закрито оскільки спливли строки притягнення, чи повинно керівництво порушувати дисциплінарну справу, якщо з дня вчинення минуло більше 6 місяців?
звільнили 11.12.20 з військомату по ВЛК. подав “до звільнення”. коли подавати “після звільнення”? а то корупционером зі званням солдат якось не ….
читав , пишуть одне і теж. за повний 20 я так поняв не подавати.
Я заступник директора в школі в 2018 році був в суді як присяжний, винагороду не отримував, в суді нічого не казали, що треба подавати декларацію. В 2019 знов був в присяжних, грошей не отримував, деклараціб не подавав, поки в серпні 2020 не прийшло попередження, що необхідно подати декларацію в тижневий термін. Я подав за 2019 рік. В 2020 був знов присяжний, отримав за це гроші. Декларацію за 2020 подав в лютому 2021 року. Мені зателефонували і попередили, що складуть адмінаротокол за не подачу декларації за 2018 рік. Що мені за це буде? Чи можу я подати е-декларацію за 2018 рік? Мене не попереджали в суді, що треба подавати за 2018 рік. Які мої подальші дії?
Пане Миколо, в статті та коментарях до неї є всі відповіді на Ваші питання. Якщо не маєте бажання читати, то звертайтесь за індивідуальною консультацією tarasgupalo@gmail.com
Якщо суб’єкт декларування несвоєчасно подав декларацію, за що був притягнений до адміністративної відповідальності (штраф), просто на момент винесення рішення суду (2018 р.) перебував у декретній відпустці – а в 2021 р. планує повертатись до служби – яких мір повинна прийняти установа відносно особи ?
Фактично нічого, ця стаття вже майже не актуальна в такому вигляді, як написана. До статті 84 ЗУ “Про державну службу” внесено зміни, якими передбачено звільнення у випадку набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення державного службовця до адміністративної відповідальності за пов’язане з корупцією правопорушення, яким на особу накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
Тобто, якщо в рішенні суду йдеться про позбавлення права обіймати посади – звільнення, якщо про це не йдеться, то фактично підстави для звільнення немає.
З 1січня 2021 р. людина прийнята на посаду старости. Якщо звільнитись на протязі першого місяця без поданння жодних декларацій, чи буде в цьому разі якась відповідальність?
Доброго вечора. При прийнятті на роботу ( посадова особа місцевого самоврядування), не попередили про потрібність подання декларації, що грозить за таке порушення?
Доброго дня,я працюю вчителем у невеличкому містечку,саме з школи була направлена в суд присяжних місцевого суду,де перебувала 4 роки. Про свої права і оплату як присяжного взагалі не знала,постійно хотіла вийти з нього,писала рази 3-4 заяви ,але говорили,що поки не знайдуть наступника,то не можуть звільнити. В останній рік,тобто на 5 ,змінились працівники і людина ,яка прийшла пояснила,що нам повинні виплачувати певну суму грошей за ,,нашу роботу”,ми( я та моя колега) написали заяви на ці кошти,отримали ми тоді 1700 грн ,а тепер прийшов лист з Корупційного комітету,що я страшний корупціонер і присвоюють мені штраф, оскільки я не подала декларацію про доходи( нас таких 14 чоловік). В суді присяжних я вже 2 роки як не ,,працюю,,, оскільки написала заяву. Як виходити з такої ситуації???
Доброго вечора. Ви повинні довести, що не мали умислу при неподанні декларації, а також те, що несвоєчасно подали декларацію з поважних причин.
Доброго вечора. Таке питання. Після закінчення інституту вперше влаштувалась на роботу в органи місцевого самоврядування. Мене не проінформували про потребу подання декларації, як кандидата на посаду, відповідно я її не подала. Яке можливе покарання?
Прохання проконсультуйте. Керівник неприбуткової комунальної установи не подав за минулий рік щорічну декларацію. Хочемо подати її зараз. Яка відповідальність за подання з порушенням термінів.
Доброго вечора. Відповідальність в загальному порядку за частиною 1 статті 172-6 КУпАП. Штраф від 850 грн до 1700 грн.
Я керівник не прибуткової комунальної установи. Не своечасно подав щорічну декларацію. Яка відповідальність чи розмір штрафу?
Доброго вечора. Відповідальність в загальному порядку за частиною 1 статті 172-6 КУпАП. Штраф від 850 грн до 1700 грн.
Адвокат М. В.
Е- декларация
15:10
Маслова С. А.
Е- декларация
15:10
Процайло Михайло
Нанять этого юриста
Всё та же е- декларация ((((
Иван в 26.11.2020 00:34
Здравствуйте! Можно поточнее: уволился с госслужбы (работал в МЧС, обычный офицер), категория В, 1 ноября 2017 года и не заполнил е- декларацию, я так понимаю что должен был заполнить и в 2018году до 1 апреля. Правильно? Мне это всё никто не разъяснил! Т.е. считать нужно три года именно с 1 апреля 2018 года и лишь потом подаваться на госслужбу, или с 1 ноября?? До сих пор не было никаких писем, и при увольнении письма с НАЗК не поступали. А сейчас я могу в декабре устраиваться на госсработу госслужащим, и восстановится в МЧС полув спецвание – выбор имеется
ведь три года прошли правда если считать с 1 ноября 2017. Или ждать до 1 апреля 2021 г. Я так понимаю КСУ закрыл реестр электронных деклараций и мне не грозит вся эта вакханалия ??? И за что меня будут снимать с претендентов на госдолжность категории В, или даже при обратном устройстве в МЧС. И ещё вопрос : ” сотрудники СБУ сдают декларации??
2) вариант. При устройстве на работу в декабре месяце по трудовой даже к физлицу или ЧП оформлять я ” засвечусь ” с таким прошлым в налоговой????
Відповіли Вам на е-пошту.
Сталась така ситуація, замість щорічної декларації було подано декларацію кандидата на посаду, коли виявив це, вже було запізно і на 9 днів прострочив подання. Підкажіть яке чекає на мене покарання? Штраф чи можливе попередження?
Доброго вечора.
Дійсно спірний момент, так як Ви фактично подали декларацію і задекларували Ваші доходи. Що декларація кандидата, що декларація щорічна, вони містять однаковий зміст – доходи і витрати за попередній рік.
Попередження є видом відповідальності. Якщо Вас буде притягнуто до відповідальності – попередження, Ви підлягаєте звільненню з державної служби. Тому до попередження краще це не доводити.
Якщо говорити про усне зауваження – це інша справа, а ще краще – якщо справа дійде до суду – клопотати про закриття у зв’язку з відсутністю складу правопорушення – умислу!
Добрий вечір! Підкажіть будь ласка людина звільнилась в липні 2020 року, але не подала декларації перед звільненням. До чого готуватися? Яке мене чекає покарання?
Доброго вечора! З радістю надамо Вам консультацію. Однак перечитайте ще раз статтю та коментарі до неї. Якщо не знайшли відповіді на Ваше питання, уточніть про кого йдеться, про посадову особу органу місцевого самоврядування чи державного службовця?
мова йдеться про лісову охорону
Так і не прочитали всі коментарі. Відповідальність в загальному порядку за ч. 1 вищевказаної статті.
Доброго дня. У 2018 році на особу був складений протокол за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Чи може така особа бути прийнятою на службу в поліцію? Якщо так, то через який час?
Доброго дня. Уточніть питання. Складено протокол чи складено протокол і прийнято рішення суду про накладення стягнення?
Доброго дня. Складено протокол і прийнято рішення суду про накладення стягнення.
Особа, яку було притягнуто до адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання е-декларації не може вступити на державну службу протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили.
Здравствуйте. Интересует какое будет наказание матери 4 детей за не вовремя поданную декларацию.
Спасибо
Доброго вечора.
Буде відповідати в загальному порядку.
Доброго дня. Чоловік звільнився з поліції 02.08.2018, після звільнення не подав декларацію. 2.07. 2019. прийшов заказний лист від НАЗК, но чоловік був за кордоном і за лист ніхто не розписався, не взяли його. Тепер він хоче знову йти в поліцію, вже здав перший конкурс. Чи можна якось захиститися зі сторони закону, щоб знову вступити в ряди поліції? Чи буде якесь покарання в такому випадку?
Доброго вечора.
Не зрозуміло від чого захищатися. Якого змісту лист був не відомо? Якщо чоловік не притягався до відповідальності, то немає від чого захищатися. Жодних обмежень для роботи в поліції відповідно немає.
А на сьогоднішний час можуть скласти новий протокол?
Доброго дня, декларація була подана 01.06.2020 у звязку із постійним вибиванням з офіційного сайту НАЗК, а саме 01.06.2020 вдалося зайти на сайт, заповнити та подати декларацію. Чи може бути помякшувальною обставиною у даній ситуації, враховуючи те, що декларація подавалась в перший робочий день після вихідного дня, на який припадав кінець строку?
Доброго дня.
Ні, це не є помякшувальною обставиною.
Звільнений зпосади 10 березня 2020 року, декларацію перед звільненням подав 15 квітня 2020 (срок подання закінчився 6 квітня 2020 року). Своє звільнення оскаржую в судовому порядку і є перспектива що мене поновлять на роботі з 11 березня. Як діяти коли мене до поновлення притягнуть до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП ?
Доброго дня, Сергію!
Якщо буде відкрито провадження по 172-6 КУпАП клопочіть про зупинення розгляду справи до вирішення справи по суті про звільнення.
Доброго вечора. Підсуажіть будь ласка, звільнилася з держслужби 2 липня 2019 року,декларацію перед звільненням подала вчасно. Але декларацію, після звільнення, лише сьогодні. Потрібно було, до 1 червня 2020, але мені тільки сьогодні повідомили, формується звіт і не було моєї декларації. Я про це, не знала. Одразу ж подала. Але термін, пропустила. Працювала в суді, секретарем. Чи пробачать мені, пропущений термін? До чого готуватися? Яке мене чекає покарання? Чи можливе, пом’якшення, через карантин?
Доброго вечора, Олександро.
Можливе притягнення до відповідальності за вищевказаною статтею. Однак, якщо Ви доведете, що несвоєчасне подання відбулося з поважних причин, це стане підставою не притягувати Вас до адмін. відповідальності.
Добрий день. Скажіть, будь – ласка, державний службовець попав під скорочення в грудні 2019р. і в тому ж місяці подав декларацію за 2019р.. На даний час ця особа перебуває за кордоном і не має можливості подати декларацію за 2019рік. Чи понесе вона відповідальність за це.? Якщо так, то яку?
Доброго вечора. Так, ця особа може понести відповідальність (за вищевказаною статтею КУпАП), якщо не доведе, що неподання (несвоєчасне подання) е-декларації відбулося з поважних причин. Адже для подання е-декларації потрібен лише ЕЦП.
Доброго дня. У штатному розписі є посада головний спеціаліст. Помилково при затверджені розпису на новий рік написали головний спеціаліст з програмного забезпечення. Але зїясували це через кілька місяців. Вирішили штаний розпис залишити таким. Але як зробити наказ сьогоднішньою датою, щоб уникнути порушень?
Доброго дня, Ольго.
Ваше питання не коректне, Ви хочете зробити наказ “заднім” числом без порушень.
Заднім навряд чи вийде. Наказ свіжим числом без порушень?
“Свіжим” числом, який буде регулювати питання минулого?!
Заднім навряд чи вийде. Хотілося б свіжим числом. Але які є варіанти уникнення порушень?
Заднім навряд чи вийде. Хотілося б свіжим числом. Але які є варіанти уникнення порушень? Як тепер, минувши декілька місяців внести зміни в облікові дані. Зробити наказ про зміну в облікових даних з сьогодняшнього дня , а той період залишити незмінним, чи буде це вважатися за порушення?
На жаль, ми не в змозі допомогти Вам з приводу цього питання.
Вибачте, ще раз. Допоможіть у цьому питанні. Пишу більш детальніше. У шаті була посада “головний спеціаліст”, при затверджені нового штату у січні написали помилково “головний спеціаліст з програмного забезпечення”, але по всі документам він іде як “головний спеціаліст”. Що можна зробити в такій ситуації? зараз червень. Як правильно поступити?
Доброго дня. Скажіть будь-ласка посадова особа місцевого самоврядування подала декларацію за 2019 рік 01.06.2020 порушивши терміни. Яка відповідальність буде? та Скільки дається терміну на скаледення адміністративного протоколу? Чи може бути звільнення?
Для посадових осіб органів місцевого самоврядування не передбачене звільнення за дане правопорушення. Протокол складається протягом 24 годин з моменту виявлення правопорушника. Відповідальність згідно вищевказаної статті.
відвовідальність згідно цього нормативного акту ч.1 ст 172-6 КУаПАП?
Так
Доброго дня. Знайомий звільнився з лав ЗСУ за закінченням контракту в листопаді 2018 року, декларацію він не подав, тому що просто не знав про це. Потім подав декларацію у 2019 році за 2018 рік, коли підписав новий контракт. Зараз йому зателефонували і сказали подати декларацію, інакше буде кримінальне провадження порушене. Він подав декларацію, але його командир каже, що його звільнять через адмінправопорушення.
Доброго вечора, Наталіє!
Якщо Ви намагалися щось запитати, то зробіть це.
Здравствуйте.
Я на данный момент, являюсь сотрудникам полиции. В 2018 году уволился с патрульной полиции,подал декларацию перед и после увольнения за 2017 год. В 2019 году снова устроился в полицию. Пока проходил конкурс пришло письмо с НАЗК 21.05.2019 и там было указано что я не подал декларацию за 2018 год, прочитал письмо и сразу подал. Хоть и меня уведомляли при увольнении, но я не помню такого что должен был подать ещё раз. Буквально неделю назад поступил звонок с УВБ и мне сообщили, о том что пришла бумага, о том что я не подал декларацию после увольнения за 2018. Собирают материалы на меня и планируют составить протокол. Что мне делать что бы не потерять работу в Нац. Полиции?
Доброго дня, Владислав.
Для повної дачі Вам консультації необхідно знати про конкретні дати подачі і звітні періоди кожної декларації, а також зміст “бумаги” з УВБ. Для доведення правомірності Ваших дій треба довести відсутність вини у ваших діяннях. Для надіслання документів і складення відповіді/пояснення на лист НАЗК, підготовки документів для супроводу Вас у можливому судовому провадженні можете зв’язатися з нами через е-пошту info@yurfact.com.ua
Добрый вечер. Подскажите пожалуйста знакомая работала в полиции, при увольнении декларацию перед звiльненням не подала, не знала и никто не сказал. Подала только на следующий год. Материалы из назк на увб пришли в декабре 2019 года, но до настоящего времени они протокол не составили. Имеют ли они право составить протокол сейчас или это будет нарушением сроков ст. 38КУоАП
Добридень, Олександре!
Так, з Ваших слів присутнє пропущення строків притягнення до адміністративної відповідальності! Правоохоронцями були пропущені строки, як по частині 1 статті 38 КУпАП, так і по частині 2 цієї ж статті. Незважаючи на те, чи буде складено (всупереч КУпАП) протокол чи ні, суд не притягне таку особу до відповідальності на підставі пропущення строків притягнення до відповідальності.
Добрий день!Я мама , знаходжусь в декретній відпустці. В цей період продала свою квартиру , але не повідомила про це своєчасно, протягом 10 днів. Я не знала, що потрібно було таким чином подавати інформацію про продаж . Взнала лише коли подавала щорічну декларацію .Чи в такому разі можуть притягти до відповідальності?
Доброго дня, Ірино!
Так, судячи з Ваших слів, є підстави для притягнення Вас до відповідальності. Ви зобов’язані були подати декларацію вчасно, я головне – знати, що її потрібно подавати взагалі.
Декларацію я подала вчасно!Я не подала заяву про зміну матеріального стану . Я читала,що якщо ти продаєш квартиру за нотаральним посвідченням ,то можна подавати інформацію в щорічній декларації !Чи це так?
Так, Ви пропустили строк подачі повідомлення про зміни в майновому стані.
Згідно стаття 657 Цивільного кодексу України, договір купівлі-продажу житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, крім договорів купівлі-продажу майна, що перебуває в податковій заставі. Тобто Ви по-іншому не могли продати квартиру, як тільки у спосіб, передбачений вищевказаною статтею.
Доброго дня!
Якщо керівника державного підприємства (посадова особа юридичної особи публічного права) притягнено до відповідальності за ч.2 ст.172-6 КУпАП (несвоєчасне повідомлення про зміну майнового стану), то чи має така особа бути звільнена у звязку із вчиненням корупційного правопорушення?
Добридень, Андрію!
Ні, звільненню підлягають держслужбовці, посадові особи зі спецзваннями: поліцейські наприклад.
Навіть посадові особи органу місцевого самоврядування не позбавляються права працювати далі.
Дякую за відповідь!
Добрий день. Працюю НПУ. В березні місяці подав декларацію за 2019, однак у пункті 3. автоматично та через службове навантаження не вказав адресу фактичного проживання. Зараз у зв’язку з карантином продовжили до 1 червня подання декларацій. Чи можна надіслати листа до НАЗК щоб вищевказану декларацію вважали не правильною і подати нову виправлену? І яка взагалі можлива відповідальність? Дякую за відповідь.
Доброго ранку, Антоне!
Відповідальності за ваше діяння не передбачено чинним законодавством. У випадку отримання листа від НАЗК або від уповноваженого із запобігання корупції підрозділу НПУ у якому Ви працюєте надайте відповідні письмові пояснення.
Подати виправлену декларацію можна протягом десяти днів з дня подачі основної.
Доброго ранку, УВБ НП повідомило мені, що не вказавши фактичну адресу проживання у 3. пункті декларації, передбачена дисциплінарна відповідальність і навіть на підставі проведеної перевірки можуть внести до реєструє корупціонерів? Підскажіть будь ласка чи так це?
З жовтня 2018 до 17 квітня 2019 року була на лікарняном. Декларацію за 2018 р. не подала. В 2020 р. подаю декларацію за 2019 р. Працюю провідним бухгалтером (посади головного бухгалтера просто не має в штатном розписі, але фактично виконую обов’язки головного бухгалтера) в центрі соціальних служб (не посадова особа місцевого самоврядування). Які моливі наслідки?
Доброго вечора, Тетяно!
Санкція ч. 1 ст. 172-6 КУпАП передбачає відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Тобто у випадку звинувачення на Вашу адресу, Вам необхідно довести, що е-декларація не була подана з поважної причини.
Доброго вечора, 28.12.2019 мене було звільнено за угодою сторін, 05.01.2020 була подано декларація під назвою “після звільнення” помилково, замість “перед звільненням”. Чи варто станом на 05.03.2020 подати вірну декларацію під назвою “перед звільненням”? В разі її не подання, яка відповідальність наступає? Дякую за відповідь.
Доброго вечора!
За який період Ви подали декларацію, так звану “після звільнення”? Якщо ви охопили строк декларації, яка подається перед звільненням, то, з практики, таких осіб не притягують до відповідальності.
Доброго дня! В нашу установу надійшов лист від фінансової компанії, в якому нас повідомляють, що наша працівниця вчинила злочин, а саме не відобразила в щорічній декларації одержаний чоловіком кредит в Банку Форум в 2007-2008 роках. КопіЇ документів ( договорів про одержання кредиту, про відступлення прав вимоги Банку Форум фінансовій компанії) НАДАНО. Наша дії?
Доброго вечора!
Яка сума кредиту? Чи погашений він, якщо так, то коли? За якою статтею ККУ її звинувачують? Чи чули Ви щось про зворотню силу закону? На підставі чого фінансова компанія вказує на наявність злочину? Надіслати документи нам, та отримати письмову платну консультацію можна за адресою: info@yurfact.com.ua
Доброго дня. Яка відповідальність чекає на меня внаслідок неподання декларації взагалі? – по причині неможливості заповнення усіх необхідних рядків у самій декларації – не маю ІНН – в паспорті є відмітка про можливість здійснення фінансових операцій без ІНН, але її незаконно вважають недійсною. Тобто – я взагалі не маю можливості подати електронну декларацію.
Доброго вечора.
Якщо у Ваших діях немає умислу, а тим більше технічної можливості подати е-декларацію, то відповідальність не наступить. Однак, у Вашому випадку треба детальніший опис ситуації.
Доброго дня. Яка відповідальність чекає на мене внаслідок неподання е декларації за 2019 рік? – по причині того, що я знаходжусь в декретній відпустці і дитина постійно хворіє, голова йде обертом від болячок, а тут ще заповнення декларацій.
Доброго вечора.
У Вашому випадку наступає відповідальність в загальному порядку за частиною 1 статті 172-6 КУпАП.
Які наслідки несвоєчосної подачі е-декларації для лісової охорони?
Доброго вечора, Світлано!
Настає відповідальність в загальному порядку.
Доброго дня. Минулого року подала декларація після звільнення із запізненням у 4 дні. Зараз знову збираюсь вступати на державну службу. Чи можливий варіант звільнення із нової посади і у звязку із несвоєчасним поданням минулої декларації?
Доброго вечора!
Якщо це правопорушення було зафіксовано і Вас було притягнуто до відповідальності, то Вас не допустять навіть до участі в конкурсі. Якщо Ви не притягувались до відповідальності, то підстав для Вашого звільнення немає.
Доброго вечора!
Які наслідки неподання декларації переможцем конкурсу?
Конкурс відбувся у січні 2019 -на початку року. Для участі у конкурсі була подана у грудні декларація за 2017 рік щорічна. Виходить як переможець у січні 2019 мав подати перед призначенням декларацію переможця із назвою нової посади за 2018 рік. Але цього не зробив.
Була подана щорічна за 2018 у березні.
Як це кваліфікувати і наслідки?
Доброго дня, підскажіть будь ласка у 2018 році звільнився з лав Націанальної поліції за станом здоровья через хворобу отриману за містом служби та в кінці року отримав страхову грошеву виплату. В 2019році була свочасно поданна е-деклорація о даходах після звільненя з усіма виплатами отриманими за 2018 рік.
В 2020 році намагаются скласти протокол о Корцпціі за порушення( не своевременное внесение изменение в декларацию о изменении материального стану_2018рік.)
Доброго вечора, Сергію!
В чому полягає Ваше питання?
Доброго дня, підскажіть будь ласка в случае существенного изменения в имущественном положении субъекта декларирования, а именно – получения им дохода, приобретения имущества на сумму, превышающую 50 минимальных заработных плат. у 10-ті денний срок не було внесено змін до е-деклораціії які наслідки?.
Доброго вечора.
За таке правопорушення настає відповідальність за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП у вигляді штрафу від 1700 до 3400 гривень.
Доброго дня! Чи розповсюджується пункт про звільнення, за несвоєчасне подання е-декларації на військовослужбовеця НГУ рядового складу. Декларація не була поданою, через відсутність інформування про те, що її треба подавати після звільнення.
Доброго вчора, пані Анастасія!
Обов’язок з подання е-декларації не поширюється на військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, а також військових посадових осіб з числа військовослужбовців військової служби за контрактом осіб рядового складу, військової служби за контрактом осіб сержантського і старшинського складу, військовослужбовців молодшого офіцерського складу військової служби за контрактом осіб офіцерського складу, крім військовослужбовців, які проходять військову службу у військових комісаріатах.
Вкажіть підставу (яку Вам назвали) подання Вами е-декларації? Нацгвардія є військовим формуванням. Якщо Ви рядовий військовослужбовець, для чого Вам подавати е-декларацію?
Доброго дня, скажіть будь ласка , був звільнений з поліції за дисциплінарним статутом, які наслідки , якщо декларацію не подав взагалі?
Доброго вечора!
Санкція частини 1 статті 172-6 КУпАП передбачає відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 850 грн до 1700 грн.
Доброго вечора! На Вашу думку, чи підлягає притягненню за ч. 1 ст.172-6 КУпАП особа, яка є субєктом декларування, оскільки займає одну з посаду, яка зазначена у пункті 1, підпунктах “а” і “в” пункту 2 частини першої статті 3 цього ЗУ “Про запобігання…”, але не подала деларацію кандидата в депутати органу місцевого самоврядування, кули в подальшому була обрана з наданням відповідних повноважень депутата?
Доброго вечора!
Ні, така особа не підлягає притягненню до відповідальності за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
У примітці до статті 172-6 (Порушення вимог фінансового контролю) КУпАП йдеться про наступне: “Суб’єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України “Про запобігання корупції” зобов’язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.”
Важливо відмітити те, що обов’язок подачі декларації кандидата на посаду передбачений ч.3 статті 45 Закону України “Про запобігання корупції”, а відповідальність за ст.172-6 КУпАП стосується лише ч.1 та ч.2 статті 45 Закону України “Про запобігання корупції”.
Добрий вечір! Працювала в поліції, вільнонаймана. Звільнилася за власним бажанням. Декларацію подала днем пізніше, що за собою тягне несвоєчасна подача е-декларації?
Доброго вечора, Юлія!
У Вашому випадку можливе притягнення до відповідальності за ч.1 ст.172-6 КУпАП (Порушення вимог фінансового контролю). Майте на увазі, що санкція передбачає покарання у вигляді штрафу (від 850 гривень до 1700 гривень).
Однак, у випадку накладення на Вас такого стягнення, Ви позбавляєтесь права займати посади в органах державної влади, бути суддею, адвокатом і т.д. Це стосується наступного обмеження – особа була протягом останніх трьох років притягнута до відповідальності за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення.
На мене наклали штраф 850 гривень за порушення строків подачі декларації. Причиною слугувала неможливість отримати електронний підпис через недійсний паспорт громадянина України. Після чого мене звільнили з лав Національної поліції. Чи є сенс позиватися до Суду відносно поновлення в органах поліції?
Доброго вечора!
Якщо Ви вважаєте, що вся процедура по притягненню Вас до адмін. відповідальності здійснена з дотриманням чинного законодавства, то немає сенсу. Однак, Вам гарантується законом право на оскарження. Зважайте на строки оскарження рішення суду.
чи може бути застосовано п. 5 ч. 2 статті 61 Закону України “Про Національну поліцію” до осіб рядового та начальницького складу співробітників державної кримінально-виконавчої служби України?
Доброго вечора, пані Оксано!
Закон “Про Національну поліцію” визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України.
Тобто, Закон поширюється лише на працівників нацполіції.
Щодо Вашого питання варто керуватися ЗУ “Про Державну кримінально-виконавчу службу України” (зокрема ст. 14).